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Expédition version US

Posté : jeu. 3 févr. 2011 17:09
par weymard
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Width – 96”, Wheel Base – 193”, Overall – 314”, Engine – International VT365 V8 Diesel, 300 hp 530 ft. lbs, Transmission – Allison 2200 RDS 5-Speed w/overdrive, Transfer Case – 2 speed w/2.72 reduction, Brakes – Hydraulic Disc w/ 4-Channel ABS, Wheels/tires – Split-Rims, 395/85 R 20 Michelin XZL tires, Cab – 4-passenger, 4-door crew cab w/cab air suspension, Seats – Four (front and rear) Recaro air-ride suspension seats, Chassis batteries – 2 X 925 CCA, Body dimensions (outer) – length 212”(5400mm) X width 93”(2360mm) X height 83”(2105mm), Body dimensions (inner) – length 208”(5280mm) X width 88”(2240mm) X height 77”(1950mm), Body structure – self supporting fiberglass composite sandwich panels, Roof section above queen bed 59”(1500mm) X 79”(2000mm) opens to the stars, Body-to-chassis attachment – 3 point distortion-free, Spare - roof mounted w/manual hoist, Water heater – Webasto 5kw Diesel - hot water, holding tanks and radiant heat + redundant 8 gal Force 10 boiler/heat exchanger, Exterior storage – three SS water tight compartments, Rear rack with two additional storage compartments, SS fire extinguisher at floor on left side of rear passenger seat, Power windows & doors w/remote control, Full gauges & instrumentation, Music system - Alpine CDA-9857, CD changer, AM FM, XM sat radio, Ipod ready, GPS – Garmin 7500 w/rear view camera and weather fax, Front SS bull bar style bumper, Rear bumper - SS fold-down under-ride protection, Fuel tanks – approximately 180 gal = approximately 1,500 mi range, Pre-filters – Racor heated water separator, Water fording - all breather tubes raised to minimum 5’, positive pressure in generator compartment, sealed storage compartments, Generator – 4.5kw Fischer Panda enclosed in insulated SS compartment, Solar panels – 2 X 123w Sharp, Inverter/charger – Outback 3000w, House batteries – 4 X 210ah AGM marine, Air compressor – Oasis XD3000 - quick connects front and rear, A/C – 13,500 BTU Penguin, Ventilation – 2 X Maxxfan, Cab to body passage – 24” X 27” w/solid & soft panels, rubber bellows, Entry door – sealed 3-point safety lock w/mosquito net, Windows – 6 X top-hinged, double sealed safety insulated thermal with black-out and Mosquito screens, Electrical panel – marine grade w/fluids & battery level indicators, inverter control panel, remote generator control panel, Settee table forms dbl bed, Heat – radiant (convection) in main cabin, shower and under master bed, Range – Contour electric, Microwave/convection oven – Sharp, Kitchen sink – SS w/extra faucet for filtered water, SS soap dispenser, soap dish and towel hooks, SeaLand ceramic toilet system, Bath sink – SS w/extra faucet for filtered water, soap dish, towel hooks, Shower – full size w/adjustable height head, 2X soap/shampoo dishes, Lighting – LED lights and reading lights throughout, Floor – teak, Surefire flashlight/charger at door, Fire extinguisher – SS at entry door, Collapsible counter top to left of oven/range, Refrigeration – Kissman 135 liter refrigerator/65 liter freezer, Black water – 25 gal winterized, Gray water – 22 gal winterized, Fresh water – 2 X 55 gal winterized, Exterior hot/cold shower, House Audio Visual – Alpine CDA-9857 Ipod ready, Winches – 16,500 lb front & rear (electric)

Je vous laisse découvrir l'intérieur et le prix :mdr3: :mdr3:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Spectacu ... 43a4f43aaf"

Re: Expédition version US

Posté : jeu. 3 févr. 2011 18:24
par Carapate
Le gars ,il vit a Palo alto....

Re: Expédition version US

Posté : jeu. 3 févr. 2011 19:25
par Manard
Bonsoir Weymard,

Belle bête effectivement, pour le prix c'est 300 mille de dollars qu'il faut lire ? Ça faut la zoubia les points et les virgules, enfin 300 mille dollars c'est déjà assez cher.

Bonne soirée

Bernard

Re: Expédition version US

Posté : jeu. 3 févr. 2011 20:00
par weymard
:mrgreen: comme tu dis c'est déjà assez cher :mdr3:
mais bon cellule Unicat plus porteur International MXT euh ça fait mal au dents :happy1:

Re: Expédition version US

Posté : jeu. 3 févr. 2011 21:08
par gaetan
Très beau bahu , avec ça il y a de quoi tenir un siège .
Quand au prix :happy1: :happy1: :happy1:

Re: Expédition version US

Posté : jeu. 3 févr. 2011 21:57
par archibal3
un ensemble superbe mais enorme
je l'avais vue a badkissingen en 2008 ou un identique
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a l'époque le prix c'etai ...

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Re: Expédition version US

Posté : ven. 4 févr. 2011 12:15
par weymard
déjà le porteur est 1fois et demie si ce n'est 2fois plus gros que le mien, c'est dire.... :mdr3:

Re: Expédition version US

Posté : ven. 4 févr. 2011 14:03
par Oldcruiser
Ce superbe matériel illustre parfaitement le dilemne du voyageur motorisé : la recheche du compromis idéal entre mobilité et confort.
Personellement ma religion s'est faîte en 1977 dans le Hoggar. Je n'ai jamais oublié les magnifiques Unimog allemands, bardés d'équipements, qui ont fait demi-tour face aux dévers des pistes de l'Assekrem alors que nous passions avec notre 504...

Et comme disent les "voileux": petit bateau, petits problèmes ;-)

Re: Expédition version US

Posté : ven. 4 févr. 2011 14:42
par fifitoy
Oldcruiser a écrit :Ce superbe matériel illustre parfaitement le dilemne du voyageur motorisé : la recheche du compromis idéal entre mobilité et confort.
Personellement ma religion s'est faîte en 1977 dans le Hoggar. Je n'ai jamais oublié les magnifiques Unimog allemands, bardés d'équipements, qui ont fait demi-tour face aux dévers des pistes de l'Assekrem alors que nous passions avec notre 504...

Et comme disent les "voileux": petit bateau, petits problèmes ;-)
;-)

Re: Expédition version US

Posté : ven. 4 févr. 2011 16:47
par Air-win
he ben moi, il m'en faut pas

Si on me le donne, je le mets illico dans le souk pour vous le vendre :inlove:


:belgique: